Για το Σχολικό έτος 2022-23,  ο Σύλλογος Καθηγητών του Σχολείου μας αποφάσισε να πραγματοποιήσει και φέτος 2 σχέδια δράσης.

1ο Σχέδιο Δράσης : Παραδοσιακά βότανα της Χαλκιδικής και φαρμακευτικές ιδιότητες.

Στόχοι σχεδίου:

  • Απόκτηση γνώσεων στις νέες τεχνολογίες, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, απόκτηση γνώσεων επάνω στην χλωρίδα του τόπου.
  • Δημιουργία ενδιαφέροντος σε θέματα φύσης και περιβάλλοντος και γνώση δασικών επαγγελμάτων για μελλοντική ενασχόληση.
  • μέσω τακτικών συναντήσεων των ομάδων και των εκπαιδευτικών, και διαρκής ενασχόληση με το σχέδιο δράσης βελτιώνεται η σχέση μεταξύ των μαθητών-καθηγητών και αμβλύνονται οι διαφορές μεταξύ τους.
  • οι σχέσεις μεταξύ των μαθήτων βελτιώνονται εργαζόμενα σε κοινούς στόχους.

ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: ΖΗΜΑΤΙΚΑΣ Γ. (ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ), ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ Γ., ΣΑΝΤΟΛΗ Ε., ΔΕΛΗΒΟΓΙΑΤΖΗ Ε.

2ο Σχέδιο Δράσης : Γνωριμία με τον Ορθόδοξο Μοναχισμό.

Η δεύτερη δράση που σχεδιάστηκε, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε στο σχολείο είχε τίτλο «Γνωριμία με τον Ορθόδοξο Μοναχισμό» και αφορούσε στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Η υλοποίηση της δράσης περιελάμβανε : καθοδήγηση και εκπόνηση ερευνητικών ατομικών εργασιών από τους μαθητές/μαθήτριες, υποστήριξη και παρουσίαση των εργασιών μέσα στην τάξη και εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις.   

Κύριος σκοπός της δράσης ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές την πολυδιάσταση λειτουργία ενός μοναστηριού κυρίως κατά το παρελθόν (λειτουργίες θρησκευτικές, πνευματικές, πολιτιστικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές κτλ.) Οι μαθησιακοί στόχοι που τέθηκαν : 1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τις ποικίλες πτυχές του μοναχικού βίου∙ 2. Να γνωρίσουν οι μαθητές μνημεία της περιοχής τους∙ 3. Να εμβαθύνουν οι μαθητές στον τρόπο σύνταξης εργασιών∙ 4. Να εμπεδωθεί ένα κλίμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών κατά τη σύνταξη των εργασιών-ομαδοσυνεργατική μέθοδος∙ 5. Να εμβαθύνουν στην τοπική θρησκευτική παράδοση∙ 6. Να προσεγγίζουν τα ζητήματα διαθεματικά και διεπιστημονικά.

Οι μαθητές/μαθήτριες εκπόνησαν εργασίες με βάση την παρακάτω θεματολογία: α) η γέννηση του μοναχισμού  β) η ανάπτυξη του μοναχισμού στο Βυζάντιο γ) ο μοναχισμός κατά την Τουρκοκρατία  δ) ο μοναχισμός στη σύγχρονη εποχή  ε) μοναστήρια του Αγίου όρους  στ) τα μέρη ενός μοναστηριού  ζ) βυζαντινές εκκλησίες της Θεσσαλονίκης  η) η βυζαντινή αγιογραφία θ) η ιστορία της Ιεράς Πατριαρχικής Μονής Βλατάδων ι) Το Άγιο Όρος  ια) οι Άγιοι στην Ορθόδοξη παράδοση  ιβ)  τοπικοί άγιοι της Χαλκιδικής  ιγ) η πορεία του Αποστόλου Παύλου στην Ελλάδα  ιδ) ο Απόστολος Παύλος, βίος και έργο ιε)σχεδιασμός και αποτύπωση σε χάρτη των μοναστηριών της Χαλκιδικής και του Αγίου Όρους  ιστ) σχεδιασμός και αποτύπωση σε χάρτη της β΄ αποστολικής περιοδείας του Αποστόλου Παύλο.

Μέσα στο πλαίσιο της δράσης πραγματοποιήθηκαν δύο εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 στη Θεσσαλονίκη  και περιελάμβανε επίσκεψη, περιήγηση και ξενάγηση στον Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών και στην Ιερά Μονή Βλαττάδων, στην Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ, στο βορειοανατολικό τμήμα των τειχών της Θεσσαλονίκης και στον Πύργο του Τριγωνίου/Αλύσεως.

Η δεύτερη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνεννόηση και συνεργασία με τον ιερέα της Ν. Φώκαιας πατήρ Ιωάννη και περιελάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση στο Αγίασμα του Αποστόλου Παύλου στη Ν. Φώκαια και στον Βυζαντινό Πύργο της περιοχής. Η συζήτηση και οι ερωτήσεις των παιδιών στους χώρους  επίσκεψης προσέδωσαν και βιωματικό χαρακτήρα στη μάθηση και άμεση γνωριμία με την τοπική ιστορία

Ακολούθησε στο σχολείο συζήτηση για την αποτίμηση της δράσης και διαπιστώθηκε ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί είχαν επιτευχθεί καθώς οι μαθητές αφενός εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και αφετέρου καλλιέργησαν ποικίλες δεξιότητες.

Συντονιστής της δράσης ήταν ο εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Μπατσιόλας (ΠΕ01) και συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Χρυσή Γαργερού (ΠΕ 02), Αγρογιάννη Ηλιάνα (ΠΕ07), Κυρίτση Αικατερίνη (ΠΕ03) και Βομπίρη Σοφία (ΠΕ11)